PLANINARSKO DRUŠTVO KRUG

Izveštaj sa akcije

CER

31. mart 2018. godine

U subotu, u 7 sati smo krenuli autoputem prema Šapcu. Društvo je bilo dobro raspoloženo, a ako se po jutru dan poznavao, pred nama je bio jedan sjajan dan. U Prnjavoru smo napravili pauzu i tu nam se pridružio naš drugar Ivan. Produžili smo do manastira Čokešina, obišli manastir i krenuli na pešačku turu.

Već je bilo toplo, a na samom početku je bio malo jači uspon. Nije bilo potrebe za nekim dužim pauzama, tek toliko da se okupimo. Na svakom koraku se osećalo proleće. Bilo je dosta jagorčevine i ljubičica, ponegde se osetio sremuš, drveće je još uvek bilo golo iako su se pupoljci već nazirali.

Staza je vodila kroz šumu i uživali smo u njoj sve do momenta kad smo naišli na drvoseče i kamione koji su izvlačili stabla, naravno putem kojim smo mi išli. Put je bio izrovan i to više nije bio put, nego ogromne rupe ispunjene blatom. Mnogi su izjavili da u životu nisu videli toliko blata. Pošto je bilo nemoguće tuda prolaziti, morali smo da se snalazimo, penjemo uz brdo i provlačimo kroz šiblje, a zatim se ponovo spuštamo na put. I tako ko zna koliko puta, pa je od jedne laganica staze ispalo pravo planinarenje. Tek kad smo se približili manastiru Petkovica, izašli smo na makadamski put koji je bio pravi poklon.

Zalihe vode su već bile pri kraju, pa smo požurili ka manastiru kako bismo dopunili flašice. Manastir Petkovica je bio više nego prijatno iznenađenje. Odmah smo posluženi rakijom, domaćim sokom od višanja i kolačićima. Posle kratke priče o istoriji manastira, samo zbog nas i samo za nas je grupa mladih pevača, koja neguje staru, srpsku muziku, izvela predivnu kompoziciju na temu Kosova i sve nas ganula do suza.

Okrepljenog tela i duha, napuštamo manastir Petkovica i krećemo laganom stazom ka manastiru Čokešina, gde nam je bila polazna i završna tačka. Još jedna kratka poseta manastiru, na parkingu su planinarke  odigrale obavezno Vlaško kolo i polako se pripremali za povratak. Svratili smo kod Miće Bradine na večeru, ne preterano zadovoljni uslugom, pogotovo ne oni koji nisu ni usluženi. U Beograd stižemo umorni ali prezadovoljni.

Ako nemate nalog na Facebook-u (ili niste trenutno ulogovani), treba ignorisati otvaranje novog naloga klikom na “Not Now” na dnu panela.