PLANINARSKO DRUŠTVO KRUG

MAJ 2018. GODINE

STARA PLANINA-ARBINJE-2018
25-27. maj 2018. godine

Stara planina je jedna od najatraktivnijih planinarskih destinacija u Srbiji. Koliko je značajna kazuje i činjenica da je po njoj Balkansko poluostrvo dobilo naziv. Prepuna je reka, vodopada, pećina i prelepih vrhova, a pri tome još uvek dovoljno neistražena i nepoznata. Prošle godine smo posetili toplodolske vodopade, a ove godine idemo u srce Stare planine – Arbinje. Akcija je ograničena na 20 učesnika zbog ograničenog smeštajnog kapaciteta.

JUN 2018. GODINE

GOLIJA-VODOPADI IZUBRE I RADOČELO-2018
1-3. jun 2018. godine

Golija, jedna od najlepših planina Srbije. Koliko je lepa toliko je i značajna za istoriju Srbije. Planinarsku akciju pravimo u severo-istočnom delu Golije na granici sa Radočelom, u prekrasnom i idiličnom mestu Rudno, gde je sve usklađeno: i lepota prirode, i značaj kulturno-istorijskih objekata, i ukusna hrana i srdačnost naših domaćina. Za dva dana obići ćemo predivne vodopade reke Izubre i popeti sa na najviši vrh planine Radočelo – Krivača (1643m).

DIVČIBARE-RAJAC-2018
9. jun 2018. godine

27km prešačenja od planinarskog doma Magleš (podno Kraljevog stola) do planinarskog doma Čika Duško Jovanović na Rajcu. Usput penjemo Veliki Maljen (970m), Mali Maljen (909m), Suvobor (866m) i Rajac (847m). Prolazimo predivnim predelima Maljena i Rajca sa puno lepih vidikovaca, zelenih livada i interesantnih lokacija. Iako je staza dužine 27km ona spada u red srednje teških.

CARSKA BARA-2018
10. jun 2018. godine

Lagana pešačka tura sa obilaskom spcijalnog rezervata prirode: “Carska bara”. U ovom periodu počinje  cvetanje lokvanja, što daje posebnu draž izgledu Carske bare, što je jedan od razloga organizovanja ove akcije.

STRAŽA
16. jun 2018. godine

Kučajske planine su oduvek bile interesantne i intrigirajuće za planinare. Ovoga puta odlazimo na jedan lep vidikovac prekoputa Beljanice. Tokom ove planinarske akcije obilazimo nekoliko zanimljivih destinacija: vrelo Mlave, Beljanički Buk, Stražu i još par vrhova.

KANJON REKE NERE-BEUŠNICE-2018
17. jun 2018. godine

Kanjon reke Nere i Beušnice je izuzetno atraktivna destinacija u susednoj Rumuniji. Staza je duga oko 22km, ali je izuzetno lagana jer nema značajnijih uspona. Prvi deo staze vodi preko talasastih livada Banata dok ne uđemo u nacionalni park. Vrlo brzo stižemo do reke Bei, bigrenih kaskada i Bejovog oka. Nastavljamo do predivnog vodopada reke Beušnice. Na povratku, posle pastrmnjaka, obilazimo vodopad Vaioaga i nastavljamo prema selu Saska Romana uklesanom stazom iznad reke Nere. Na kraju, pred selo Saska Romana, prelazimo preko visećeg mosta.

TRESKOVAC – RUMUNIJA-2018
23. jun 2018. godine

Treskovac je oduvek bila mitska i čudesna planina za stanovnike Lepenskog Vira. On je ostatak praistarijskog vulkana i njegov sastav je svakako privlačio lokalne gromove što je za stanovnike Lepenskog Vira predstavljalo nešto nadrealno. Ideopoklonstvo ovoj planini se ogleda i u činjenici da su svoje kolibe gradili nalik Treskovcu, u obliku trapeza. Sa vrha ove planine pruža se veličanstven pogled na Dunav.

JUL 2018. GODINE

NOĆNI USPON NA RTANJ
27 jun 2018. godine

Peta po redu akcija “Noćni uspon na Rtanj”. Uz svu mistiku planine Rtanj dodajemo još jedan elemenat tajnovitosti: pohodimo ovu planinu noću kako bi dočekali svitanje na njenom vrhu. Buđenje dana na jednoj od najtajanstvenijih planina Srbije, a potom silazak u jutarnjim satima uz branje lekovitog bilja: rtanjski čaj, kantarion, vranilovka (divlji origano) i dr. Na povratku za Beograd svraćamo u manastir Lešje.

AVGUST 2018. GODINE

TATRE-KRKONOŠE-MATRA-2018
25. avgust-1.septembar 2018. godine

Osmodnevno planinarenje Slovačkom, Češkom i Mađarskom. Obići ćemo predivne predele Niskih i Zapadnih Tatri, Krkonoše i Matre. Uživaćemo u lepoti neobičnih Adrpaško-Tepličkih stena i čuvenog Češkog raja. Nećemo zaobići ni velelepni Prag. Na ovoj akciji popećemo se na najviši vrh Zapadnih Tatri (Bystra), na dva najviša vrha Niskih Tatri (Dumbier i Chopok), na najviši vrh Češke (Snežka) i najviši vrh Mađarske (Kekeš).